КОЛІР – просто Мода чи щось більше..?

 Запрошуємо ознайомитись у кінці статті із тенденціями Кольорів весна – літо 2020, які ТМ AMANN сформувала для Вас!

 

Про колір багато говорять у контексті Моди, Типу зовнішності… Чи є більший зміст у Кольорі? Ми не часто розмірковуємо над тим, яке значення у нашому житті має колір. Сила впливу кольору на свідомість та здоров’я людини помітили ще жреці давнішніх релігій та первобутні митці, проте сучасні вчені почали це помічати пізніше.

Сприйняття кольору випрацьовувалось у людини на протязі мільйонів років для того, щоб допомогти їй здобути їжу та захищатись від ворогів. Коли ці задачі були виконані, люди почали використовувати колір для спілкування, зв’язку, а ще пізніше почали використовувати для отримання позитивних емоцій у лікувальних та естетичних цілях….тобто власне для насолодження кольорами, через одяг включно.

За багатовіковою історію людства сприйняття одягу пішло, як і сприйняття кольору, на рівень несвідомого. Навколишні сприймають кольорову гамму речей, як вираз людиною настрою, думок і навіть світогляду.

Відомо, що різні кольори впливають на психіку людини по різному:

?????(Білий) –холодний та чистий колір. Пов’язаний із поняттями Світло та Початок. Білий колір асоціюється з Чистотою, Пустотою та звільненням від минулого. Колір сукні нареченої гарний приклад цього символізму. Інші асоціації цього кольору – Ясність, Безстрашшя, Раціональність, Мудрість. Це філософський колір, адже він замикає такі поняття як Початок та Смерть. А у практичному застосуванні, є гарним фоном для інших кольорів, які поряд з ним вони підвищують свою інтенсивність та привертають увагу.

????(Сірий ) — не викликає жодної реакцій, створює стабільність, ніби огороджує людину від навколишнього світу. Уникає крайнощів та емоцій. Інколи потяг до сірого кольору пов’язаний із підвищеним збудженням або рівнем тривоги, і у таких випадках він захищає людину від перевтоми, понижуючи його енерговитрати. Крім того, у людей занадто чутливих цей колір зменшує відчуття співпереживання, ховає їх у ніби оболонку, понижуючи ризик нервового зриву. У світло сірому одязі, людина уявляється більш відкрита. Проте колір закреслює індивідуальність.

???(Червоний)–викликає відчуття тепла. Фізіологічно він підвищує вміст ацетилхоліна та іонів калію, збільшує м’язове напруження, викликає підвищення артеріального тиску, частоту пульсу та дихання (останнє при цьому ще поглиблюється). Ще він збільшує швидкість руху навіть до метушні. Психологічно червоний колір скеровує увагу людини на зовнішній світ. Збудження, викликане червоним кольором, завжди фізіологічно, сексуальне. Важливо підкреслити, що червоний одяг викликає фізіологічне збудження, а не духовний потяг до її носія – вона або сексуально збуджує, або, якщо сексуальна взаємодія не можлива – дратує. Люди, не люблять цей колір при сильному страху, перезбудженні, астенії, любовних негараздах. Червоний, як колір активності та дії, слугує символом сили та влади.

???? (Рожевий, популярний сьогодні) – під впливом Білого Червоний втрачає свою активність, натиск та сексуальність, надає Спокій та Духовність. Це колір духовної Любові та Радості, єднання зі світом.

??????(Помаранчевий) –колір вогню та сонця. Поєднує риси Червоного та Жовтого. Самий енергетичний колір. Він зігріває, стимулює та створює збудження, проте не зовнішнє, нав’язливе, як Червоний, а внутрішнє, м’яке та приємне. Помаранчевий створює відчуття веселощів, радощів, зміцнює волю людини, робить терплячим по відношенню до інших. Цей колір пришвидшує кровообіг, але не викликає підвищення артеріального тиску. А також підвищує апетит)

??????(Жовтий) – володіє найбільшою світимістю, навіть краще білого. Він стимулює зір, підвищує апетит. Він відкритий та легкий, тому налаштовує людину на інтерес до зовнішнього світу, стимулює до контактів та активної діяльності, допомагає чіткому та логічному вираженню своїх думок (тому оратори Древнього Риму носили прикраси з Цитрину). Проте у великих дозах він може втомлювати. Жовтий одяг, як і червоний, викликає інтерес до її власника, проте інтерес не сексуальний, а суто духовний.

????? (Зелений) –сприймається як свіжий та вологий. Заспокоюючий колір природи. Він діє протилежно жовтому: підвищує вміст іонів кальцію та понижує вміст ацетилхоліна в крові, нормалізує тиск, зменшує частоту пульсу та дихання. Сприяє релаксації. У психологічному плані підвищує гостроту зору та сприяє концентрації уваги. Це самий спокійний колір – нікуди не кличе, нічого не вимагає)

?????(Голубий) –понижує артеріальний тиск та м’язове напруження, робить дихання рідким. Понижує частоту і силу пульсу. Інтенсивно впливає на сприйняття Часу та Простору, причому час видовжує, а простір розширює, віддаляючи людину від горизонту. У психологічному плані – заспокоює, понижує рівень тривоги та розслаблює, проте робить це холодним, раціональним образом, за рахунок мудрості. Це виключно духовний, не чуттєвий колір, вільний від тілесних меж і найменш сексуальний, на противагу еротичному Помаранчевому. При надлишковому застосуванні може викликати перевтому, головний біль, відчуття холоду та смутку.

????(Синій)–фізіологічно також має ефект щодо зменшення частоти дихання, рідшого пульсу, видовжує видих та релаксує тіло. Зменшує біль, знімає м’язове напруження. У психологічному плані – впливає на сприйняття часу та простору: різко видаляє поверхню від очей та знімає відчуття часу (ніби воно втрачає своє значення). Це колір самоаналізу, само поглиблення. Також діє гіпнотично. При довгому впливі здійснює гальмівний ефект на нервову систему, навіть до пригнічення, відчуття смутку, втоми.

??????(Фіолетовий)– є суміш протилежностей: активного, енергійного несвідомого Червоного кольору, та холодного, логічного, раціонального Синього. Така суміш породжує приховане збудження, стриманість і тайну. Фізіологічно даний колір сильніше, ніж будь який інший, сповільнює дихання та збільшує тривалість видиху. Сповільнює пульс, зменшує фізичну працездатність. Психологічно – він пригнічує раціональне мислення, пробуджуючи інтуїцію. Збільшує працездатність, покращує сон, стимулює потребу у духовному рості. Вважається, що жінка у фіолетовому одязі хоче і впливати на навколишніх людей, і піддаватися їх впливу.

?????(Чорний) – асоціюється у психіці людини двома основними поняттями – Кінець та Темрява. Створює сильне пригнічення та гальмівний вплив. Як і білий, він слугує гарним фоном для прояву всіх хроматичних кольорів, які різко посилюють всі свої основні властивості. Символіка чорного кольору від Завершення до Опору та Опозиції – досить чітко проявляється у людей, які надають перевагу одягу чорного кольору.

Дизайнери, починаючи cтворювати Модні тенденції Сезону, перше, що намагаються вловити – так це настрій, дух, мрії, відчуття, віяння…. Потім ці чуттєві спалахи відтворюються у формах та Кольорах! Цікаво, тонко та настільки чуттєво можна передати ваш настрій через вибір Кольору вашого одягу.. Так само можна споглядати з цікавістю та повагою до почуттів оточуючих людей через вибір кольорової гами їх одягу.

Карта кольорів TM AMANN містить 550 кольорів, готових до нових викликів Моди та натхнення. Карти можна придбати всього за 250 грн або завантажити тут

У наступній статті, присвяченій Кольору, ми розповімо Вам про психологічні типи поведінки людей за кольоровою типологією (не плутати з типологією зовнішності) та як Тип людини за цим принципом впливає на вибір одягу та стилю.